my pIc

my pIc
It's...Me..._aRtyNz_

Friday, 28 October 2011

tersurat dan tersirat...!!haah..

makna nama nie...

FAZZASH DIMEHATSU

mesty ramai trtanya.....ape la fazzash dimehatsu 2....
hahah..!!~~
ada la....mana leyh gtaw....sapa na taw...kna blnja mkn...bg knyg pwot dlu...;
bwu leyh gtaw....huhu...
honaq seehh!!

F...:  _ _ _ _ _


A...: _ _ _ _


Z...: _ _ _ _ _ _


Z...: _ _ _


A...: _ _ _ _


S....: _ _ _ _ _ _ _ 


H....: _ _ _ _ _ _

hahahahha...nak ta ap???

lu pikir la sndiqi...

dimehatsu 2 saja2 ja aq reka....(",)..

kan otk aq nie gila2...heeee!!!!!!

Friday, 21 October 2011

YaNg MaNa sAtU nIe???kOmPiUS!!!

blogging!!!

tujuan blogging adalah untuk melepaskan apa yang tersirat di dalam haty...

nk wat diary mmg aq da pnah cuba,...tp xmnjadi bab aq suka ltak mrata diari 2..

pas2 gado arr diary ilang!!!

so.....dengan cara blogging la...apa pon xilang kan????

emm.....nk spm da nie...so kna rht2 sat dgn :-

FACEBOOK...
TAGGED..
BLOGGER...
TWITTER...
SKYPE...
YM...
FRIENDSTER...
AND SO ON laaa....

byk sgt..png suda....heeeee!!!

too all my frenz...jgn caqi at at tenet...mmg xda...

call aq k...xpon mai uma aq twus law nk caqi aq...

k....that's all 4 todayy....

bubye...mmmuuuaaahhh!!!luve u alll...

Tuesday, 18 October 2011

cumA kAmU!!


aiiii!!!i'm back....
so aten nk share isi aty aten melalui lagu ni..
tp aten da tkq ckit lirik lagu nie..
emm...so upset...:(




bila nanti ada yang mencintaimu
tak akan pernah aku menerimanya
dan bila nanti datang seorang lelaki
tak akan pernah hatiku kan ku beri

* karna kamu pujangga yang telah ku pilih
cuma kamu penjaga hati ini
karna kamu pujangga yang telah ku pilih
ku mohon jangan pergi


jadilah pujangga yang ku puja
untuk selama-lamanya
jadilah pujangga yang sempurna
selama kau bernyawa


Thursday, 25 August 2011

A NeW OnE....!!~~

salam....
emmm...pjam celik....pejam celik...
da byak ae da x update blogg nie..
emm.....kowang nuck taw x,...
artyns ada a good news niey...
artyns happy sgt...
tmbah2 da nk dkat raya nie...
mmmg best gile....




nk taw ape yg wat artyns happy 2..
emm..
my beloved mama n abah...
give me a handphone...
tq mama...
tq abah....
emm...


nk tgok fon apa???


nie jew a new one 2....






artynz syukur sgt...dpt fon bwu...
artynz da xda fon b4 nie...
tp karang da ada...
yeiyei.....!!!~~~


mood:bersemangat nk raya,..

Thursday, 18 August 2011

raSa sAkYt HatY sAnGaT-SaNgAt...ArrrGGGhhhhh!!!

hyee....
im coming back....aq p skowlah cm besa ja ae nie...
em....blajaq cm besa ja....
tp bila tyme blajar td...
aq nek gram kat sorang nie....
xguna toi..da xety jwb da la....
aq niat nk tlong owg ja...bukan nya apa..
bila tlong susah..
xtlong lagi susah....hmmm....


rasa macam nk p tumbuk ja muka xgna 2....


biaq kat aq arr..nk bgi ka??xbagi ka???ada aq cae pasal dgn ag...
sabit ag kwan aq ja...
oh fatin!!!.sabar jew la...
huh!!!!!!!

Tuesday, 16 August 2011

sEdIEyH dAlAm gEmBiRa.....

salam...all....i'm back today...
emm...have a bad story larh..hmm...my beloved handphone...da rosak....
em.....handphone???asal ko wat hal...tyme2 nk raya nie la ko wat hal!!!!...wat la hal lepas raya ka...xpa la...
emm....tp yang lebyh bes....
pas aq taow yg phone aq 2 osak....terus aq baling jew kat dinding...nasib la dinding playwood jew..
xla seksa phone 2...
phone 2 still leyh gna b4 nie....tp...ada ka ptot skrin dya...sekerat yg atas dok kat bawah...yg bawah dok kat atas...
nk tgok xmna...kdg pic dy jd terbalik....
tkaq version kowt phone nie.....bley shake...hahahah....
emm...continue cita td......!!!
pas jew aq baling.....aq amik balik...still gak skrin jadi cm2...
mmg degil toll phone nie....hmm...


nk tgok dak phone osak 2... 


nie arr phone 2....da osak...


nie arr phone 2....tggal knagan suda..
emm...maka xguna phone larr aq.....
hmm....cedayhnya...mummy,daddy...pleaze buy me new one...(^_^)

Monday, 15 August 2011

iT's FrIeNd..

mY pRenZZ


arNaZ_Dax kAzUyA..
dak nie kuat berangan...hoho!!!
jhat lorh....
tp dya nie honaq toi..ada twin at kolah....kwn terbaek larh...kahakha!!!
suka buli aq scara mental...hampeh!!!


mat ajiE_rAzIe...
cita dak nie....
mmg otai....awekk???
of coz ade....cpt ooo tacle awekkk...
emm..nk taw cpa??huhu....
tnya dya la...


SyEm_dAuS
yg nie lak???
emm...nie ketua pengawas kowlah akuwh...
the bes larh!!!
wakil negara 2....:)

My beLoVeD fRenZ
mY GiRlFrIeNd


~hUsNa_nuNa~
come....cute...pakej la....
baek...xbnyak karenah...
da berpnya la....!!~~


_aIfAa_EiFa_
sweet nie....
terbaek.....love u prenzz...
di aty da pemilik da....:)


ArNyS_NiEsYa
nie...wakil ngara gak...!!same like me...
em....ckp byk...byk karena...
jgn mqah yew anies...
juz kidding2...ahak!!

SyIEkAh_TiEkAh
nie si z pnya....
come kan??
adushh...
cpe kiss 2...??


~fArAh_pA'Ah~
mmg the bes...
ketua kelas aquwh...
xbyk ckp wlaupun bertahi lalat dpp...:)


iEyRa_sYiErA
nie..mek tomey nie...
kalut cikk!!!
kalut pon asal keja jalan...:)


aRtUn_cRaB~
crab 2 sja2 ja boh...
bwu famous an??
wakil ngra gak nie....
come taik lalat....


ZiEhA_JiEHa
mmg gebu!!!!
cayunk kamu...mmuuaacchh!!!~~

Sunday, 14 August 2011

MaLaM yAnG dInGiN...

emm..malam nie...
skit kepla gila...
dgn kje skolah yg bertimbul tas mja nie..
cmny la lumrah jdi sorang pelajar...
law nk berjaya kna la usaha...kan>??

kepala...
tlong la lega...xtahan nie...
plezz...

KeHidUpAn YaNg sEdErhAnA


Nabi Muhammad s.a.w. pernah bersabda:"Kezuhudan merupakan pertaruhan bagi seorang mukmin." Baginda s.a.w. pernah berkata:"Allah s.w.t. telah menawarkan kepadaku hendak menukarkan bukit-bukau diMekah menjadi emas tetapi aku menadahkan tangan ku kepadaNya sambil berkata:"Ya Allah, aku suka makan pada satu hari dan berlapar pada hari berikutnya supaya aku dapat mengingatiMu apabila lapar dan memuji-mujiMu serta mensyukuriMu apabila kenyang."
                        Pada suatu ketika Nabi Muhammad s.a.w.telah berpisah selama sebulan daripada isteri-isterinya kerana salah seorang daripada mereka telah menyinggung perasaannya. Selama sebulan Baginda s.a.w.  tinggal berseorangan dalam sebuah bilik. Suatu khabar angin yang tersebar dikalangan para sahabat mengatakan Nabi Muhammad s.a.w. telah menceraikan isteri-isteriBaginda s.a.w.
                        Apabila Umar r.a.hu mendengar berita angin tersebut, dia pun berlari-lari kemasjid. Setibanya dia dimasjid ia dapati sahabat-sahabat Nabi Muhammad s.a.w. sedang duduk termenung dan kesedihan jelas terbayang diwajah mereka. Meninggalkan mereka,Umar r.a.hu berjalan pula kerumah anaknya Hafsah yang menjadi isteri Nabi Muhammad s.a.w.Dia mendapati Hafsah menangis-nangis didalam biliknya. Dia bertanya:"Mengapa kamu menangis? Bukankah selama ini aku telah melarang kamu supaya jangan melakukan sesuatu yang mungkin menyinggung perasaanNabi Muhammad s.a.w.?"
                        Kemudian dia berjalan kemasjid sekali lagi. Kelihatan olihnya beberapa orang sahabat sedang menangis berdekatan dengan mimbar.Disini dia duduk bersama-sama sahabat yang lainnya tetapi oleh kerana terlalu sedih dia bangun lalu berjalan kearah bilik  Nabi Muhammad s.a.w. yang terletak ditingkat atas masjid itu. Dia mendapati Rabiah, seorang hamba, sedang menduduki tangga bilik itu. Melalui Rabiah, dia meminta izin hendak berjumpa dengan Nabi Muhammad s.a.w.
                        Nabi Muhammad s.a.w.tidak melahirkan sepatah katapun sebagai menjawab permintaannya. Permintaannya untuk menemui Nabi Muhammad s.a.w.dibuat beberapa kali dan hanya pada kali yang ketiga sahaja Nabi Muhammad s.a.w. mengizinkan dia naik. Apabila ia masuk, ia dapati Nabi Muhammad s.a.w. sedang berbaring diatas sekeping tikar yang diperbuat daripada daun pokok tamar. Kesan-kesan tikar itu jelas kelihatan berbekas dibadan Nabi Muhammad s.a.w.Berdekatan dengan Baginda s.a.w. terdapat sebuah bantal yang diperbuat daripada kulit binatang dan yang disumbat dengan kulit-kulit pohon tamar.
                        Umar r.a.hu bercerita:
                        "Saya menyampaikan salam kepadanya lalu bertanya: 'Sudahkah Tuan menceraikan isteri-isteri Tuan?" Bagimda s.a.w. menafikan perkara itu. Saya merasa agak lega sedikit dan sambil berseloroh saya mengatakan:"Ya Rasulullah, kita kaum Quraish selamanya telah menguasai wanita-wanita kita tetapi keadaan berlainan sungguh dengan orang-orang Ansar. Mereka dikuasai wanita-wanita mereka sehingga wanita-wanita kita telah terpengaruh." Nabi Muhammad s.a.w.. tersenyum mendengar kata-kata saya yang agak lucu itu. Selepas itu saya memerhati keadaan didalam bilik itu. Saya lihat ada tiga keping kulit binatang yang telah disamak dan sedikit barli disuatu sudut. Selain dari itu tidak ada sesuatu apa pun. Saya lalu menangis. Nabi Muhammad s.a.w. bertanya:"Mengapa kamu menangis?" Saya menjawab:"Betapa tidak, Ya Rasulullah, saya sedih melihat bekas-bekas tikar yang Tuan tiduri dibadan Tuan dan sedih melihat keadaan bilik ini. Semuga Allah s.w.t. mengurniakan Tuan dengan bekalan-bekalan yang lebih banyak. Orang-orang Parsi dan Rumawi yang tidak menyembah Allah s.w.t. mempunyai raja yang mewah. Mereka hidup ditaman yang ditengah-tengahnya mengalir anak-anak sungai sedangkan Pesuruh Allah s.w.t. hidup didalam keadaan serba miskin."
                        Semasa saya mengeluarkan kata-kata tadi, Nabi Muhammad s.a.w.. sedang bersandar dibantal, Baginda s.a.w. lantas bangun dengan serta merta dan berkata:"Wahai Umar, nampaknya kamu masih didalam keraguan. Kesenangan dan keselesaan hidup yang bakal kita perolehi diakhirat nanti sudah tentu lebih baik daripada apa yang terdapat didunia ini. Kalau didunia ini mereka hidup senang dan mewah, keadaan akan berubah diakhirat kelak. Disana kita yang akan menikmati segala-galanya."Mendengar kata-kata Nabi Muhammad s.a.w.saya berasa kesal lalu berkata:"YaRasulullah, berdoalah kepada Allah s.w.t. agar Dia mengampuni saya. Saya telah bersalah didalam hal ini." 
                        Seorang hamba Allah telah bertanya kepada Aishah mengenai tikar bantal Nabi Muhammad s.a.w. Jawab Aishah:"Ianya terdiri dari sebuah bantal yang diperbuat daripada kulit binatang yang diisikan dengan kulit-kulit pohon tamar." Soalan yang sama dikemukakan kepada Hafshah. Dia menjawab:"Ianya terdiri dari sehelai kain tarpal yang dilipat dua. Pada suatu hari, untuk memberi keselesaan kepada Nabi Muhammad s.a.w.saya telah menghamparkan kain itu berlipat empat. Pada esok paginya itu Nabi Muhammad s.a.w. bertanya:"Apakah yang awak hamparkan untuk saya malam tadi?" Saya menjawab:"Kain yang sama tetapi berlainan lipatannya." Nabi Muhammad s.a.w.berkata:"Lipatkannya seperti dahulu. Keselesaan yang bertambah itu akan menghalangkan Tahajjud."

my PrOfiLe

nAMe:  nur fatin ezattie....
umur  :  17